Poznaj koszt pozycjonowania sklepu internetowego

Poznaj koszt pozycjonowania sklepu internetowego

Założenie sklepu internetowego to tylko pierwszy i prawdopodobnie najłatwiejszy z etapów, jakie musi przejść przedsiębiorca decydujący się na biznes w sieci. Ogromną pracą, jaką musi włożyć we wprowadzenie produktów do swojego sklepu oraz przygotowanie atrakcyjnych ofert, oraz opisów to tylko część zadań, jakie stoją przed nim. Nawet jeżeli sklep będzie prezentował się doskonale i będzie oferował ciekawe produkty w promocyjnych cenach, to jest to tylko początek walki o klienta. Najważniejszym etapem zdobywania klientów na oferowane produkty jest pozycjonowanie oraz promowanie sklepu internetowego w sieci.

Czym jest pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego w zasadzie nie różni się wiele od pozycjonowania tradycyjnej strony www lub bloga. Na to zadanie składa się wiele działań m.in. zdobywanie linków, publikowanie treści w internecie oraz tworzenie atrakcyjnych wizualnie reklam, które przyciągną odbiorców do naszego sklepu.
Aby skutecznie wypromować sklep w internecie, musimy poświęcić sporo czasu oraz mieć duże pojęcie o wielu zagadnieniach związanych z tą tematyką. Promocja nawet niewielkiego sklepu w sieci może przerosnąć osoby, które nie znają się na marketingu internetowym oraz nie mają zbyt wiele czasu na tworzenie kampanii reklamowych. Najlepszym rozwiązaniem, które daje ogromne rezultaty, jest zlecenie tego zadania agencji marketingowej.

Koszty pozycjonowania sklepu internetowego.

Wydatek na pozycjonowanie, jaki poniesie przedsiębiorca, w dużej mierze zależny jest od wielkości sklepu, konkurencji oraz specyfiki branży i oferowanych produktów. Im większa konkurencja na rynku, tym wyższe będą koszty promowania sklepu w internecie. Także renoma oraz portfolio agencji marketingowej ma duże znaczenie w kwestii wyceny zlecenia. Duże agencje reklamowe, które mogą pochwalić się dobrymi wynikami, gwarantują świetne rezultaty, ale oczywiście wiąże się to z wyższą ceną.
Koszt pozycjonowania sklepu internetowego zależny jest także od ilości fraz, na jakie ma być promowany sklep. Na wycenę wpływa także konkurencyjność każdego słowa kluczowego. Przy tzw. łatwych frazach koszt miesięczny pozycjonowania to kwota od kilkudziesięciu do około 200 zł. Przy bardzo konkurencyjnych frazach mogą to być kwoty nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie. Z uwagi na ten fakt, warto zlecić badanie rynku i wybrać frazy, które nie zrujnują naszego budżetu oraz przyniosą zadowalające efekty w postaci klientów zainteresowanych naszą ofertą.

Jak wygląda pozycjonowanie sklepu w praktyce?

W większości przypadków pozycjonowanie sklepu internetowego wygląda podobnie. W pierwszym etapie agencja reklamowa wykonuje analizę rynku oraz zbiera informacje o potencjalnych odbiorcach naszej oferty. Pozwala to na przygotowanie odpowiedniej strategii reklamowej oraz wybrać frazy kluczowe, które przyniosą najlepsze efekty. Niezwykle ważną jest także optymalizacja sklepu klienta pod kątem wybranych fraz. Ułatwia to pozycjonowanie oraz przyspiesza osiągnięcie wyznaczonych celów.
Dalszy etap prac firmy marketingowej to przygotowanie treści oraz publikacja linków na wartościowych stronach internetowych, które prezentują podobną tematykę do pozycjonowanego sklepu. Wiele agencji reklamowych oferuje swoim klientom tworzenie zaplecza pozycjonującego. Są to grupy serwisów internetowych, które za sprawą publikowanych treści oraz linków pozwalają podnieść pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania. Metoda pozycjonowania oraz to, czy zaplecze zostanie wykorzystane, w dużej mierze zależy od naszego budżetu oraz konkurencji.

Czy pozycjonowanie musi być drogie?

Pozycjonowanie sklepu jest najlepszą i najtańszą metodą pozyskiwania klientów. W większości przypadków jednostkowy koszt pozyskania klienta to nawet kilka groszy, co w porównaniu z reklamą kontekstową prezentuje się świetnie. Na pytanie, czy pozycjonowanie sklepu internetowego musi być drogie, nie ma jednoznacznej odpowiedzi, jednak z pełnym przekonaniem należy stwierdzić, że poniesione na tę promocję koszty są inwestycją w przyszłość naszego biznesu. Wydatek ten stosunkowo szybko się zwraca, co jest kluczowym czynnikiem wpływającym na popularność pozycjonowania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *